Random : I'm the Mother of Potatoes







First and foremost, I'd like to apologize for my post about social media.
I'm not apologizing for my opinions but I apologize for my use of words.
It was a random blog post, constant typing without really filtering.
Didn't expect it to be shared for almost 200times.
It sounded like a rant but I was just trying to talk to you readers through my blog.
It's like having an unfiltered conversation with you readers, it's just that you can't talk back, haha.
It wasn't a smart piece and I wasn't even trying to be "smart".
I got bashed for my English (sad for me, hahaha).
Everyone's perception is different, not everyone is right about everything.
I'm not right about everything, I'm never right about everything.
I guess I should stop trying to explain, people who know will know, people who don't, they just don't.



Anyway, life goes on.
Go back to my random daily postings.
I just got back from Macau and Bangkok.
Crazy month.



1. My whatsapp name is Khaleesi.
Khaleesi is a character in the drama series "Game of Thrones".
She's Daenerys Stormborn, the Mother of Dragons, basically she's a queen la, lol.
I was dealing with this cake supplier for Space.
Every time when she asks me for cake order, she goes
"Khaleesi, is there any cake order?"
Lol lol lol, I just let her call me Khaleesi.
I feel so good when she calls me Khaleesi because she thought my name is Khaleesi.
Ahahaha, I like it, let's just keep it this way.
I'm Mother of Potatoes.



2. I have crazy cravings for mini Oreos lately.
MUST be the mini ones.



3. I need to renew my passport.
I love my current passport because it has got numerous immigration stamps in there but
it's expiring, I need to get a new one.
I have the Australian student visa in my current passport, the sticker type.
It's all digital now, they don't do the student visa sticker anymore, it's so precious to me, haha.
Japan tourist visa too, I have it in my current passport.
We don't need visa to go to Japan anymore, it's a good thing but
the visa is something worth keeping for me.
Anyhow, I still get to keep my old passport.
Memories, memories...
New journeys begin with the new passport, woot woot!
I hope to start it with USA or UK.
I haven't made my London dream come true yet.
Soon soon soon...



4. I think airlines should have comment cards for flight attendant/crew.
Flight A, the flight attendants are so un-friendly that it made me feel so uncomfortable, lol.
Flight B, the pilot did such a fantastically smooth landing, I wanted to praise him, haha.
Flight C, met a flight attendant named Angel who came forward to say hi to me.
Wanted to send her brownie but I slept through the whole flight, lol.
Flight D, I met such a good looking flight attendant, wanted to compliment her, lol lol.



5. How to clean white sneakers?
You go to hotels, you get the hotel toothbrushes right? Or just use your old toothbrushes.
Put toothpaste on and start brushing off dirt.
Voila, new shoes!



6. Life decisions.
Everyone makes decisions in life.
You have to be responsible for your decisions in life.
If it's a right one, good for you.
If it's a wrong one, fix it, if you can't fix it, accept the fault, move on from there.
Have lotsa deep thoughts when I shit, no joking, when I drive.
As I grow up, things around me are not that simple anymore.
Growing up is tough, hmmmmm...



7. So emotional suddenly, must be the period, lol.
I have my outfit planned tomorrow, with a Coach bag.
I feel like crying looking at that Coach bag, I feel touched, why?
It was my first work trip to HK when I was 18.
I was already independent as shit.
I remember I got a cheque.
At the airport, it's a Coach store, Coach was having sales.
I walked in and I bought the first branded bag in my life.
I got it for my mother.
I picked another Coach bangle for my sister, it was also the first branded bangle I bought.
It was a lot to me but I was so happy getting something for my mother and my sister.
Today, I'm working with Coach.
Looking at the gifts Coach Malaysia sent me, I feel so touched.
It's nothing BIG to other people but it's something...
It's definitely something BIG to me, it means a lot to me.



Thanks for believing in me.







3 comments:

  1. You will be my favorite blogger ever ,I have met you once in Sg.Wang 6 year's back.
    You dressed up with a floral dress and can't forget ur very slim waist. haha.
    Haters is everywhere , everytime to screw other ppls life. But i hope your positive mind can keep blogging .
    p/s : My english not that good but still love to read your blog :)

    ReplyDelete
  2. I saw you at bangkok that day, I'm a girl but seriously I think you're gorgeous omg. My favourite blogger ever, cheers!

    ReplyDelete

© Daphne Charice DESIGN BY A.